1 Haziran 2013 Cumartesi

Sınıf Tanımlama ve Türetmen - Csharp



Sınıflar bir nesnenin özelliklerini alarak, bu nesnenin özelliklerine sonradan ulaşmamızı sağlarlar. Sınıflarımıza her yerden ulaşmak istiyorsak “public” yazarız. Sınıfın özelliklerine heryerden ulaşmak istemiyorsak ise “private” yazarız. Birde bunlara ek olarak “protected” yazabiliriz sınıflarımızın başına, bu ise şu anlama geliyor; sadece o sınıfın nesnelerine ulaşmamıza izin verir.
Örnek sınıf oluşturma; (sınıflarımız class komutu ile başlar)
Class isciler
{
String Adi;
String Soyadi;
İnt yasi;
String departmani;
}
Bizler bu sınıfımızda tutulacak ve türetilecek nesneleri yazıyoruz. Bu sınıflar bize şu kolaylığı sağlıyor. Örneğin yukarıdaki sınıftan yola çıkarsak, bir fabrikadaki işçilerle ilgili bilgileri tutacağız. Bizim 50 işçimiz olsun. Eğer biz sınıf üretmeseydik 50 işçi için tek tek 50 tane string tipinde ad değişkeni belirleyeceğiz, 50 tane soyadi, 50 tane yaş ve 50 tane departman değişkeni belirlemek zorunda kalacaktık. 

Örnek Uygulama; yukarıdaki yazdığım sınıfla yeni nesneler türeteceğim. Yani yukardaki bilgileri kullanarak, yeni işçiler türetip yukarıdaki adı,soyadı,yas ve departmanını türettiğimiz nesneye atayacağım;
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            isciler isci1 = new isciler();
            isci1.Adi = "ahmet";
            isci1.Soyadi = "mehmet";
            isci1.Yasi = 32;
            isci1.Departmani = "teknik servis";

            //ikinci bir işçi türetmen için yine sınıfımızdan yeni bir nesne oluşturuyoruz
            isciler isci2 = new isciler();
            isci2.Adi = "mehmet";
            isci2.Soyadi = "ahmet";
            isci2.Yasi = 36;
            isci2.Departmani = "dokumhane";

            textBox1.Text = isci1.Adi + "-" + isci2.Adi;
          
        }
    }
    class isciler
    {
       public string Adi;
       public string Soyadi;
      public int Yasi;
      public String Departmani;
    }
Kod Açıklaması: Öncelikle isciler sınıfındaki değişkenlere ulaşabilmemiz için başlarına public yazmalıyız. Yazmazsak bu sınıfın değişkenlerine ulaşamayız.
Sonrasında o sınıftan yeni nesneler türetmemiz için;
isciler isci1 = new isciler();
kodunu kullanırız. Böylece işçiler sınıfındaki değişkenlere ulaşıp bunları yeni nesnelere atayabiliriz.
Artık isciler sınıfındaki değişkenleri yeni nesnemize atayabiliriz.
isci1.Adi = "ahmet";
            isci1.Soyadi = "mehmet";
            isci1.Yasi = 32;
            isci1.Departmani = "teknik servis";
Tek yapmamız gereken isciler sınıfından türettiğimiz nesnenin ismi.sınıftan ulaşmak istediğimiz değişkenin ismi
Biz bu sınıftan istediğimiz kadar nesne üretebiliriz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net